El equipo y su trabajo juntos es el principal motor, sea cual sea la circunstancia
El día a día con el equipo humano que me tocó en la oficina de Madrid, (comerciales, marketing , directores...) basándose en la colaboración, compromiso y la actitud positiva, han sido un ejemplo de que cada miembro de la oficina es muy importante para ayudar a que la empresa esté donde está hoy y se llegue a los objetivos.
En cuanto a dirección, en lo que pude vivir con mi Sales Manager directo en estos últimos, la confianza y el trabajo en equipo han sido los principios clave para nuestro éxito en el plan estratégico de Southern Europe para la Categoría.
Si se trata de Recursos Humanos, considero que se debería considerar invertir en las bandas medias en formación de idiomas, nuevas tendencias tecnologías y de mercado, Digital, etc.
Estoy muy agradecido por lo que aprendí, porque pese a la gran planificación, hay cosas fuera que surgen en el camino y muchos cambios internos, con lo que la previsión, la creatividad y el ingenio autodidacta se ejercitan al 200%.
La negociación y comunicación,( en fondo y forma ) es otra habilidad mejorada para haber podido conseguir recursos y ejecutar.
Aprendí a salir de la zona de confort y a reconocer y atacar mis áreas de mejora a medida que experimentaba situaciones.
La parte más difícil tal vez ha sido gestionar que en ocasiones las herramientas de la compañía, por la constante innovación y ciclos de cambios, no estaban siempre al 100% en el momento de ejecutar, y trabajando bajo presión y con tiempos limitados, se gener
A favorCoche de empresa, Plan de pensiones, Flexibilidad horaria
Me gustaba mi trabajo. Era visual y me encantaba por lo artistico que era, porque me dejaban libertad para usar mi imaginación como quisiese. Aprendí muchisimo de las visuals que mandaba Nike a la tienda. Con ellas habia un ambiente de trabajo increible.
Estaba encargada del escaparitismo, implantar las nuevas colecciones y productos en cuanto llegan de tal forma que llamen la atención y hagan que el cliente quiera/necesite comprarlo. Conocimiento del producto para saber dónde encajarlo bien, "construir"/implantar las campañas de producto, estilismo de maniquies, organización de la pared de calzado, comunicar cada producto "top" para hacer más incapié en él. Toda la parte creativa de la tienda y hacer que la marca se vea lo mas trendy posible (aún más de lo que ya es).
Cuando decidieron no renovarme para hacerme fija, mi encargado me dijo: "No te echo porque trabajes mal, sino porque no te llevas con todos tus compañeros de IGUAL forma" creo que eso lo dice todo sobre mi experiencia con la empresa. (NIKE SERRANO)
A favoraprender cada día sobre algo nuevo
En contralos favoritismos y la poca profesionalidad de los encargados
Es increíble como tanto como marca y como valores es excelente, yo estuve poco pero sin duda entiendo a la gente que quiere quedarse.
El compañerismo que existe y la energía que tienen los trabajadores no lo he visto en ninguna empresa.
El proceso de selección es un poco lento, te hacen una llamada para concretar una entrevista por Zoom, luego en dos semanas te avisan si estas dentro, una vez estás dentro te dicen todas las plataformas de trabajo y te guían en todo momento, antes de empezar a trabajar hay una formación de dos días donde te enseñan todos los productos y los materiales de cada uno (te explota la cabeza porque es demasiada información).
Los dos primeros días te guían en todo momento, y después ya fluyes tu solo en tus acciones, es una empresa que vale la pena trabajar, no solo por su prestigio sino porque te enseña a lo que debes aspirar, a tener un ambiente laboral digno, un salario digno y a ser tratado bien.
A favorDescuento de 40% a los trabajadores, Horario flexible
En contraTrabajo temporal, y no se puede recontratar a un trabajador, por tanto, la posibilidad de quedarte es nula.
Ambiente de trabajo joven, divertido, muy dinamico pero con ganas de trabajar
Estuve trabajando solo un verano, al ser la Nike factory había mucho trabajo, eso es bueno. Antes de empezar el día hacíamos una reunion donde nos marcaban los objetivos mensuales, y diarios--casi siempre los cumplimos.
Aprendi mucho, sobretodo la parte técnica de las zapatillas Nike, como tratar a los clientes, a saber comunicarme con distintas culturas.
Había un encargado de tienda, y luego había un encargado en cada sección. Yo como "athlete" tenia comunicación directa con la persona encargada de footwear.
La cultura laboral es parecida a la cultura de un deportista--siempre sobrepasar nuestros propios limites. Al acabar el día, aunque se hubieran cumplido los objetivos se estaba feliz pero no satisfecho, siempre se quería mas.
La parte mas difícil del trabajo fue intentar absorber la maxima información posible en muy poco tiempo. Y la parte mas fácil fue la comunicación y buen rollo con los compañeros de trabajo.
A favorbuenos descuentos, muy buenos compañeros de trabajo
En un día normal teníamos que organizar todos los artículos que teníamos exhibidos, todo tenia que estar en orden y claro esta no tenia que faltar ninguna talla de cualquier prenda que tuviéramos expuesta para que cuando lo solicite el cliente la tengamos a mano. A esta tienda ingresaban toda clase de persona desde extranjeros que no hablan castellano hasta el típico abuelete que te habla en valenciano teníamos que atender a todos por igual con una sonrisa en la cara y atendiendo cualquier duda que surgiera, como anotando aquello que necesitaba y en ese momento no teníamos en almacén. La parte más difícil del Trabajo fue tener que hacer responsables ante un cliente de cualquier error que haya cometido un compañero, como decir mal el precio y los clientes iban contra cualquiera de nosotros, pero para eso estábamos para saber salir de esa situación y dar solución inmediata.
buen ambiento y una gran cocina para descansar café y dulces gratis
colocar ropa a medida y si faltan tallas para los clientes y no están en la tienda las miro en la maquina "La poket" si quedan tallas en el almenen
Aprendí a usar las nuevas tecnología de la tienda y estar en la caja como tratar al cliente saludar y sonreír a al entrar también he tenido unas clases durante una semana antes de abrir la tienda y en el opening de la tienda y como colocar las prendas
me he llevado conmigo unos grandes amigos como compañeros del trabajo.
la parte mas difícil son los días cuando habían pocos compañeros en la tienda y tenia que hacer de dependiente y cajero a la vez estar atento por los dos lados
lo que mas me ha gustado de mi trabajo fue el ambiente y lo gran equipo que formamos sobre todo la experiencia
El salario para ser por 24h.no esta mal,en general todo correcto menos la estabilidad laboral.
La tienda es genial,el ambiente bastante bueno,el producto que ofrecemos es fantástico.
Un día normal en tienda nos encargamos de asesorar al cliente,reposición de prendas,mantener la tienda en perfecto estado.
He aprendido a trabajar en equipo,una experiencia muy satisfactoria.
La dirección y gerencia bastante bien.
Muy buenos amigos en el puesto de trabajo,comodidad con tan buen compañerismo.
Dificil en principio nada.
Lo que más me gusto del trabajo el producto que vendemos,me encanta la marca.
A favorque actualmente estoy trabajando con ellos
En contraestabilidad laboral nula, te paran cuando llevas 1 año, contrato de 24h, necesitaría más horas.
En NIKE y en Decathlon, trabajé en atención al público. Al tener que compaginar el trabajo con mis estudios de Administración y Dirección de Empresas, trabajaba pocas horas, pero me llamó mucho la atención el sistema logístico y de almacenamiento, que siendo distinto en las 2 empresas, funcionaba como un reloj. Además de la atención al público, participaba en la formación del personal de la tienda, ya que además de ser del equipo inicial que abrió la tienda, casi todos los manuales venían en inglés y tenía que traducirlos. Conservo muy buenos recuerdos de las grandes personas que conocí allí y que continúan siendo mis amigos.
A favorLa calidad de la empresa y de los compañeros.
Mi experiencia en Nike como dependienta fue muy buena. Era la oportunidad de poder ampliar conocimientos dentro de la industria textil deportiva. Particularmente para mi fue muy gratificante.
En cuanto al ambiente de trabajo, cuando me integré ya se sentía una gran tensión entre el personal de tienda y eran solamente 5 personas, una cajera vendedora, 2 vendedores, el manager de tienda y la 2da encargada. Entre ellos era notoria la tensión la mayor parte del tiempo. Pero intenté no darle importancia, me gustaba el trabajo y a eso mismo iba; a trabajar y a dar lo mejor de mi.
A favorcompañerismo.
En contramala disposición para escuchar propuestas para mejorar por parte de los encargados.
Buen ambiente de trabajo. Formación adecuada del producto para una mejor venta.
En este trabajo adquirí nuevas técnicas de venta. Equilibrar el número de clientes que visitaban la tienda con el número de ventas. Aumentar la venta complementaria. Buen conocimiento del producto para conectar lo mejor posible con las necesidades de búsqueda y satisfación de los clientes. Encargarme de que la compra y la venta se una buena experiencia y afiliar a los clientes.
A favorBuen ambiente de trabajo.
En contraDificultades en el transporte para llegar al trabajo. Mucha distancia
Security Officer- Nike Global Security, Absolutely Toxic Work Environment
Nike Global Security has the distinction of being the most dysfunctional and toxic department I have ever worked at. The department has a long term deeply embedded obsession over the most unimportant minutiae while real security issues are ignored or not even recognized.
Management which refers to itself as “The Leadership” is made up almost entirely of individuals with little professional background or distinction who were some of the lowest performers as officers. There are a few bright exceptions but not enough to change the dynamic. If you show concern for your staff, report supervisors for abuse, or do anything to give “The Leadership” any reason to question your absolute loyalty your career potential is done forever at Nike.
There is no seniority system which means you can never obtain a better schedule of your choosing even if you have been there 20 years. Brand new employees are often given prime shifts with weekends off while long term employees with excellent work records get mid-week days off on graveyard. Your shift will change about once a year unless you are on “The Leadership” good guy list then you might get to keep your shift for a decade or more.
The annual Nike Coaching for Excellence review process is supposed to be a fair process, tailored to help each employee become successful and reward hard work based on specific criteria. Your annual raise and bonus is dependent upon this individualized process. On several occasions multiple supervisors in
Simple daily job requirements, a lot of benefits for full timers.
No two days here are the same. Whether you're on the floor working in sales or in the back working with inventory. Days fluctuate from being hectic to being so slow that your legs hurt from standing in one place all day, but that's all typical stuff for a retail employment place. Management lacks severe communication skills, but ironically requires it as a skill upon applying for the role. The place, with the influence of management and those above them, isn't as fun as it used to be.
It's becoming a reoccurring thing that we're not treated like people but as replaceable bots- which I guess is what we are to an extent. When they're hiring based on availability, but not hiring for the days of the week they need filled, it gets taken out on the people who are already working there with a availability. It's we either open up more days to work or we get fired, when most of our availabilities are already maxed out. Me for example, I have 5 days of availability, meeting the requirements with 3 cherries on top. But I still face the risk of termination because of the company's inconsistent and everchanging availability requirement. I can't fully blame the hiring manager in the store, because I know it's coming from over their head, but they could also try a little harder to not hire people just because when they're supposed to be hiring based on availability. We've had a near 15 new addition to the team and still don't have coverage. I mean hours got cut because of how much money t
A favorYou can accrue paid time off and sick leave, after a year (if you're not fulltime) you get access to a lot of fulltime benefits- like healthcare, the discount!
En contrainflexible schedule, lacks management communication, not a lot of pay raise opportunities, limited in store advancement opportunities
50/50, and here’s why based on pay, culture, and benefits.
Overall rating, 5 stars for the company, 1 star for my store. As is the case with many places, the company is a great company but the store falls short of trickling company values and attributes down, so the potential experience falls short.
To be fair, Nike does pay it’s associates more than most retailers. And on top of that they offer full benefits and basically uncapped pto accrual. After 200 hours, you have to use some but you still accrue more pto while you’re out on pto. Not too bad. You also get Christmas, Thanksgiving, and June 19th as paid holidays off. All other holidays you either get an extra day off during the week the holiday falls in and a paid day or you can work on the holiday and get the paid holiday (8hours) + time and a half for the hours actually worked. More than generous.
My gripe is that they don’t compensate managers fairly based on experience, responsibilities, or tenure. The communication is sub par between management, there’s more talk about work and less actual work to lessen the workload. The sky is always falling and no one seems to consider in the moment of panic that this is retail, the job is never “done” and that’s just part of the job description. Instead of leading with positivity and fostering excitement about teamwork and what can be accomplished and then accomplishing it, it’s sighing and overreacting to the tasks that haven’t been completed. The team feels all of that. The at
I begin my day by greeting my team when I arrive to the store and make the cups of tea if anyone would like one. I then assess the delivery that has arrived in store and take a radio so I can communicate with my team.
I speak to the manager or head coach to find out the days targets and how we have been performing throughout the week.
I also speak to my stock room lead and find out what the targets of the day are, eg New product or a product recall which has been announced.
I complete a stock replenishment every morning before I begin the delivery.
I organise and prioritise the delivery so whether the delivery is new products or products which are replenishment I can process the items we need the most.
I make sure my area is always tidy when processing in adherence to health and safety as well as preventing items being missed or damaged.
I communicate any issues with the delivery, eg damaged stock to my team leader in the stock room any my manager.
If any new products arrive I make sure the items are processed quickly, a size run is complete and I speak to our stores product placement lead so they know a new products need to be put out on the shop floor.
I quickly reply to any requests from staff regarding clothing or footwear.
I search for each item quickly and either send the item up using our lift or I take the item to them.
if a item is not available I will always offer an alternative where possible.
the hardest part of the job is not having enough time in the
A favorWell establised company, Supportive management&team, Excellent employee discount, Health concious.
En contraLong hours aroung the easter and christmas period.
A typical day involved generating daily lesson plans for the children, working with a team of four other co teachers in a classroom setting with a predictable schedule. The morning consisted of dropping the children off to the classroom where three tables were setup to enhance cognitive, fine motor, and mathematical thinking skills, the classroom was also available for quieter activities like reading or drawing and a climber for gross motor exploration. Followed by morning snack and recess. After recess the children would come in for whole group circle time where academic curriculum was discussed, songs were song and group readings and discussions occurred. Then small group activities were available for exploration and learning goals. Children were then given the opportunity to explore the campus on a walk, do a art activity or work in small reading and writing group which was designated by learning needs. Then lunch and nap would occur, during nap the teaching met to generate daily power point notes about the day, team meetings, lesson plan development, time schedules and classroom needs were attended to. After wake up quite activities and sensory activities were offered followed by afternoon snack, recess and pick ups.
Working in a team of four taught me to be collaborative and flexible in my teaching. I learned how to generate lessons based on what we saw the children interests were as well as how to create lessons using all of our observations and assessments. I also
A favorgreat benefits, nice enviorment/campus, ammenities for employees
Lots of opportunity to learn and a fun campus for getting out of the office, but definitely a start up environment
The Nike campus has a super appealing campus and physical work environment that the company has spent a lot of money investing in and is constantly under construction, which is also a negative, but they are forward thinking for their employees. Nike has several cafeterias and lots of options for meeting rooms and really allow you to explore around the campus when you need some time from your desk or you need to impress a client.
Nike also goes pretty far for training and entertaining its employees with large, social and collaborative workshops, or pop-up shops on the main campus, or food carts and "farmers markets" from local businesses from Portland that you normally don't have access to in Beaverton. More importantly, the workshops are very impressive and you have a lot of opportunity to grow your network, career, and knowledge, which was probably my favorite aspect of working at Nike.
Unfortunately, Nike is very much a startup culture for its size and age so it tends to latch on to an idea and go all in on this idea. This means that a lot of money and people are thrown at this idea and everything else is cut and thrown away. Nike has a pretty bad reputation around town and locals for how they treat employees, especially contractors and temporary employees, and it can be very, very difficult to get a full time position at Nike. Once you get a full time position, you end up taking a pretty serious pay cut anyways. Second, Nike teams are very siloed and management is, o
A favorExcellent physical environment, cool pop-up shops and farmers markets from Portland, lots of opportunity to grow yourself
En contracutthroat, extremely difficult to get hired on full time, startup culture could have you out without any notice
Utilize customer service skills, basic sales techniques, and product knowledge to connect customers with the right product and drive sales. I learnt how to build the bond between the consumers and the brand by providing superior service and adapting brand stories to the retail setting.i also learnt to maintain knowledge of various store departments and be available to operate cash register for regular transactions, perform shipping and receiving duties, stock the floor, perform cleaning duties, and build visual displays when necessary.
Management on my floor is pretty good, at least better than the rest of the floors but there could be improvements such as following up on goals set between the employee and manager during one on one meetings.
Nike's organisational culture supports business resilience and capability. Organisational culture is the combination of traditions, habits, values, and behavioural expectations among employees. Nike’s workers are given a set of instructions, rules and expectations on how to do their jobs, with consideration for their relations with customers and other employees. This approach ensures that the company maintains its corporate culture, which partly contributes to the success of the business. As one of the giants in the global athletic shoe, apparel and equipment market, Nike Inc. continues its policies and strategies to promote an organisational culture that reinforces business resilience and competence.
Sometimes the hardest part
A favorFree uniform, paid holidays, one hour lunches, 7 weeks holiday, 40% discount in store and 44% online
En contra4 Days 8 hour shifts excluding one hour and 1 day 6 hour shift with 30 min lunch.
I will preface this by saying I am part of the healthiest team I've ever been on. I enjoy working with everyone there, and the secret is everyone gives their all. Not everyone has this experience at Nike, unfortunately. Like any company, it's the managers who make it! I'm proud to say I've had really good ones.
A typical day at work for me involves talking to all sorts of different people, a ton of meetings, and delegating work to over-worked people. I make plans and roll them out to my team. I enjoy leading them -- we're a low-key bunch, which is necessary for the work we're doing.
Many of us are in different time zones and nations, which is both fun and hard on the sleep schedule. Personally, I think it is rad to talk to people in India at 7am, Nederlands at 10am, and then China at 8pm. (Not all in one day for me; it is a super rare occurrence.). As a global organization, we all need to compensate for time-zones, and I know other people have much heavier schedules than me. It ultimately depends on your responsibilities.
People are very polite and I think that my greater department places a big emphasis on conduct, which I've come to appreciate, because it teaches and supports better ways of being. When leadership expects more of you and exhibits the same behaviors, it's very admirable.
I feel like the CEO has a good vision and has the people's best interest in mind, although there was a lot of shuffling around when he came to be CEO. This sort of thing hap
A favorsocially progressive, lgbtq+ friendly, lots of learning, fast-paced, amazing benefits
En contralack of advancement, long hours for some, too many changes and too little communication
Ambiente de Trabajo increible con horario flexible
Para mi Nike ha sido una gran experiencia ya que es una empresa que se preocupa primero por la establidad del empleado tanto labodral como familiar para que el empleado este feliz, asi que hay
-horario flexible,
-tiempo para hacer ejercicio un porcentaje pagado por Nike, hay regaderas dentro de la empresa para los que salen a correr o llegan en bici.
-cafeteria y con el alimento en un porcentaje pagado por Nike
-actividades de equipo fuera de la oficina y algunos fuera de la ciudad.
-Trabajo de voluntariado para ayudar a otros
-Viajes al extranjero relacionados con tu actividad de trabajo
-Diversidad.
- dentro de la oficina hay mesa de pinpon, footbolito pantallas de Tv etc para desetresarte.
Lo que mas me gusto de mi trabajo en Nike es que Nike siempre confia en el empleado y esta enfocado a resultados asi que podia yo hacer mi trabajo a mi tiempo con mi manera de organizacion y esto ayuda mucho a sentirte libre y no estresado ni presionado.
La Cultura laboral es increible, el horario flexible permite llegar a la hora que puedes o salirte antes si lo necesitas y en caso de necesitar hacer home office tambien esta permitido asi que ayuda mucho a poder seguir trabajando aunque estes enfermo o por alguna necesidad de quedarte en casa, asi como incluir el ejercicio en el transucros del dia.
Todo esto hace que todos los empleados sean super felices de trabajar ahi, de traer la camiseta puesta y esten motivados para continuar con sus labores respectivas.
L
A favorSeguro Medico y dental, Fondo de ahorro, fondo del retiro, Horario flex, home office, Bono anual, varios dias de vacaciones, cafeteria y Gym un porcentaje pagado por Nike, clases de Ingles en horario de trabajo, ir en jeans y tenis a trabajar
En contraninguna
Preguntas y respuestas sobre Nike
¿Cómo es el proceso de ascenso en NIKE?
Formulada el 10 ene 2023
Malo
Respondida el 4 may 2023
no me renovaron el contrato
Respondida el 17 mar 2023
¿Con qué frecuencia hay aumentos en NIKE?
Formulada el 18 sept 2018
ninguno
Respondida el 17 mar 2023
Nunca
Respondida el 10 ene 2023
¿Cuál crees que es clave para que te contraten en NIKE?
Formulada el 8 may 2018
Cv en página web o tienda
Respondida el 18 oct 2022
Ser una persona proactiva, abierta, honesta, capaz de trabajar en y para el equipo.