ES LLEGAR HACER COTIZACIONES,HACER LLAMADAS A LOS CLIENTES QUE ESTÉN EN EL HORARIO MATUTINO,MANDAR CORREOS ELECTRÓNICOS ,PREPARAR PAPELERÍA,PREPARAR MATERIAL EN CASO DE EXHIBICIÓN,PREPARAR UNIDAD PARA LA EXHIBICIÓN, 12P.M. SALIR DE LA AGENCIA PARA TRABAJAR EN CAMPO,LLEGAR ALAS 4 O 5 DE LA TARDE PARA CANALIZAR A LOS INTERESADOS Y MANDAR CORREOS A LOS QUE NOS PROPORCIONARON SUS DATOS Y HACER LLAMADAS POR LOS QUE NO SE ENCUENTRAN EN LAS MAÑANAS.
APRENDÍ VARIOS TIPOS DE FINANCIAMIENTO,SEGUROS ,TENER MAS CONFIANZA EN UNO MISMO PARA PODER CONVENCER A LOS CLIENTES, CONOCER EL PRODUCTO Y CONOCER LA COMPETENCIA,LLEVAR UN ORDEN PARA EL PAPELEO Y PARA LA ADMINISTRACIÓN DE LA EMPRESA
LA GERENCIA HUBO MUCHOS CAMBIOS PERO EN LOS CUALES HUBO MUCHO APOYO, EN EL DEPARTAMENTO DE AUTO FINANCIAMIENTO AL PRINCIPIO HABÍA APOYO,PERO DESPUÉS BAJO EL APOYO Y HABÍA MUCHAS TRABAS PARA UN CRÉDITO POR LO QUE MI COORDINADOR YA NO HACIA LO QUE AL PRINCIPIO SE HACIA
CON MIS COMPAÑEROS ME LLEVO BIEN, CONVIVÍAMOS BIEN EN TODO Y ERAMOS MUY CERCANOS
LA PARTE DIFÍCIL FUE CUANDO LOS CLIENTES CANCELABAN SUS CRÉDITOS POR MOTIVOS QUE ERAN AJENOS A LOS MÍOS
Y TENER MENOS APOYO DEL COORDINADOR.
Después de tres años en la linea de montaje, gracias a la promociones internas que se hacian en la empresa conseguí un puesto en la Administración del Departamento de Calidad. Tras unos inicios duros, ya que nunca había desempeñado un trabajo de esas características, con mucho esfuerzo y gracias también a la ayuda de mis nuevos compañeros, especialmente de la Responsable del Departamento, conseguí disfrutar verdaderamente de mi trabajo. Con mucha más responsabilidades de las que había tenido nunca pero donde después de las dudas iniciales pude aprender muchisimo, gestionar libremente mi trabajo y sentirme realmente útil en el Departamento. Desgraciadamente todo esto ha coincido con la mayor crisis de la historia de la empresa, hubo una reestructuración de departamentos y cuando se me acabó mi contrato de relevo no me lo renovaron poniendo en mi puesto a otra persona de otro departamento con excedente de personal pero que tenía contrato indefinido.
Bueno, el trabajo la verdad que me inpacto, nunca conocí Nissan por dentro y la verdad que me esperaba otra cosa, pero he de anotar que trabajé para acciona , no Nissan, que la cosa cambia y mucho, los de Nissan estan muchissímo mejor obvio, y acciona han de pulir muchas cosas y estaban peor valorados, se encarga del tema logística y no deja de ser una subcontrata, osea te mantienen como mucho 2 años y ala calle sean bueno o no, esa era la politica, y salario algo ajustado la verdad, los de Nissan estaban mucho mejor en salario, valorados etc...total, no del todo recomendable para quien quiera una estabilidad, pero si quieres algo temporal, es tu empresa. sobre lo de los compañeros, hay de todo, hay mucha gente y siempre veras alguno que otro...ya sabes y otros que te ayudan en todo lo posible, eso sí, falta de organización.
A favorTrabajar para un gran empresa como NISSAN
En contraMala organización, bajos salarios y poca estabilidad.
Un día típico consistiría en hacer picking para diferentes almacenes y concesiones de Europa.
Aprendí ha conducir un transelevador y practica con retráctil.
No estaría mal si no fuera por la doble escala salarial y que no hacen fijos desde hace 10 años, esto repercute en una mala calidad incluso a la hora de ubicar, viéndose contenedores sin puerta y con carga pesada en altura, entre otras cosas...
Podemos considerar una mala cultura laboral ya que no se ha premiado a los buenos trabajadores con un contrato fijo...
Cierto es que premiaron con un vale descuento para el corte ingles hace un tiempo por los buenos resultados, pero para gente que lleva 10 años en el almacén es como una broma.
Lo que mas me gusto es ver piezas de coches nuevos, como llantas y cosas asi.
Mi jornada laboral era de 08h a 17h llegaba a la oficina y realizaba mi trabajo el cual me gustaba mucho y me entregaba al 100% .
Lo que aprendi pues saber como funciona el Departamento de Logistica de una gran empresa el cual me gustaba mucho.
Mi jefes eran personas con las cuales se podia hablar y sabian escuchar nos daban toda su confianza a los trabajadores y confiaban en nuestra experiencia y trabajo....
La parte mas dificil cuando havia un retraso de material y prodria correr el riesgo a que no llegase a tiempo y entonces teniamos que mirar todas las opciones posibles para hacer llegar a tiempo ese materia fuera como fuese...
Lo que mas me gusto fue el compañerismo que habia y el buen ambiente laboral......
A favoraparcamiento no habia suficiente para todos los trabajadores
Ambiente en continua tensión. No existe un compañerismo por el bien común del resultado
He aprendido a valorar la rentabilidad unitaria de los vehículos, la visión general acerca de las estrategias a seguir para cumplir con los objetivos del mes y del año fiscal.
Hay poca gente de la que puedas fiarte, la mayoría intenta cubrirse las espaldas aunque ello implique pisotear a su propio equipo. Este hecho es una constante en esta empresa, donde parece que se premia a las personas de esta naturaleza.
Hay muy poca gente que se salva y que son humanas.
A favorSueldo, Seguro médico, coche renting
En contraConciliación familiar, más de una vez se han denunciado humillaciones a empleados por parte de sus superiores
Trabaje en Nissan a traves de una ingeniería, para una posción de gestión de proyectos en el cual deberías llegar a conocer toda la información clave pero en reuniones internas de Nissan se decidia cosas sin avisar a los externos y encima se esperaba que deberiamos saber todo. En general en este ambiente que los jefes dejan la responsbailidad de enseñarte el trabajo a los compañeros es bastante desagradable, pero el ambiente de trabajo y los compañeros son gente joven, amable y profesional.
A favorCercanía a centro de Barcelona, compañeros agradables
En contraContrato temporal en ETT, caotico, desorganizado
Ha sido una experiencia y trabajo muy bien y me llevo muchos compañeros para siempre y triste por el cierre de empresa
¿Qué es lo mejor de trabajar en la empresa?
Crear un buen ambiente de trabajo en equipo
¿Qué es lo más estresante de trabajar en la empresa?
Siempre hay momentos estresantes,cada puesto de trabajo requiere su esfuerzo
¿Cómo son el ambiente y la cultura laboral en la empresa?
Hay de todo, desde estres a la calma y bien ambiente como cualquier empresa
En tu caso, ¿cómo es un día típico en la empresa?
Voy hacer mi trabajo y si puedo ayudar a compañeros tambien
I have been working there for 7 months around no paid hours because it was a plan from a university training.
I learnt about physical documents of account, banks, tax and cars, some internal account software and work in a big team.
There all the people have a good teamwork also at bad busy days.
In my opinion, that´s the best reason of work in a big company, you have de opportunity to join in a big family, meet all of their members, help them and work togheter. I have done some awesome relationships there.
Mi valoracion en estos años de servicio en esta empresa han sido totalmente positivos tanto a nivel personal como profesional,jamas en 21 años tuve problemas personales ni profesionales,ni con la empresa ni a nivel social con mis compañeros.
En resumen tengo que agradecerle las facilidades que me dieron para aprender lo que se en estos momentos.
A favorMuchas facilidades, para cualquier tipo de consulta o propuesta.
En contraCuando los japoneses visitavan la factoria aquello era un caos.
Gain Experience, Learn, Teamwork, Sense of Purpose
When I started, I didn't know much. They offered training and I felt pretty confident in my work. Eventually, I was offered a position as a Zone Trainer myself, after a while I eventually became an Offline. All of this happened pretty much within a single year. The training programs they offer here are fantastic and it's the main reason I loved working here. Very precise and easy to understand.
The work itself was very straightforward, anyone could do it. It can be repetitive, and sometimes you might get tired if you're not accustomed to fast paced work that's physical. Of course, the type of work you do depends on which area you're in. Some areas move much slower than others, some not so much. The sub areas ( where you put the parts together ) can be fast paced when you're first learning. Once you know how to put everything together, know where it goes, and know how to delegate your time, you'll have some time to spare. The kitting areas can be more physically challenging, especially when you're first learning them. You will be required to pick parts based off of a pick-to-light system, while moving a cart on wheels, and place them inside the cart all at the same time. For some, this is easy, for others, not so much. Car Line's kitting and sub areas were slower paced compared to SUV Truck Line at the time when I was there.
Management is very professional and efficient. They will take the time to talk with you if you have a problem, questions, or if you need help. HR and
A favorGain Experience, Money, Opportunity, Team Members, Benefits, Move Up, Learn, Management Throws Parties/ Holiday Events, Fun
Yippee, I finally quit last month when I found something better for $15k less a year! I was there with a temp staff company and was looking to leave after a few months. I wouldn't have accepted a job with Nissan if they offered it at any amount of money. We went through SOOO many people, it was like a revolving door. Management turn over is about 40%, employee turn over was about 35%.
If you are from Mississippi as yourself this; How many people do you know that, "use to work at Nissan but not anymore".... a lot right? The reasons is that the employees know that the company really doesn't care about them as individuals but as numbers. Supervisors would tell temp staff employees that voiced their opinions that there were 100 other people that wanted the job and if they didn't like it then leave. I witnessed Nissan supervisors playing favoritism to Nissan employees over temp employees on a daily basis. The facility is in great shape but the management there was scared daily because they knew that the once great Nissan name is just a memory of what it was. The upper management team that was left after I had been there for only 14 months was a shell of the people that were there. The plant manager was replaced, the engineering manager was replaced, the Altima Manager quit, the Truck Manager quit, the Quality Manager quit, HR Manager quit to take a job as an HR Rep. with another company 50 miles away for less pay, etc., etc.
Nissan HR is a joke - the HR Director o
A favorI was with a temp company and not with Nissan
En contraYou have no life outside of Nissan, expectation was work came first
1) There a huge culture of finger pointing, as such people are more worried about defending and blaming others than with real work.
2) There a lack of accountability or incorrect accountability. People constantly get blamed for things they have absolutely no control over. As example, marketing is responsible for short term sales, but marketing isn't given any tools to improve sales (sales staff control, incentives, etc.). Sales is responsible for Overall Opinion, while not having control over advertising or customer service.
3) Unattainable objectives. Nissan set sales objective beyond the actual production capacity so that the executives can look tough, but it destroys employee morale. Nissan aims to turn over 10% of "bad" dealers every year, killing relationship with dealers. All of this is for the executives to look good to the CEO.
4) Hostile work relationships between/within departments. Because all of the finger pointing and accountability. No one wants to take on any responsibilities and hold information close to chest. As such, fire drills come at the last minute.
5) Mismanagement of talent. "High potential" talents get "stretch" assignments, but in reality they just get plugged into the worst performing organization without any resources, perpetually. The best people purposely underperform to not be pinned as "high potential". As a result, the organization is becoming extremely low performing, since all the "high potentials" are underperforming on purpose or leav
A favorThe visible salary is very good, especially for Tennessee. However, some of the higher salary is offset by below-industry benefits. As an example, Nissan's HSA has a $2, 500 deductible per person in your family. So if you are healthy with a family of 3 to hit a $7, 500, you have to be pretty sick. Additionally, the raises are minimal (below inflation), even for who with excellent review, with year end bonus tied to unattainable performance targets.
• Provided administrative support to the HR department by ensuring highly confidential and time sensitive matters were appropriately executed
• Maintained central filing system including employee files
• Utilized PeopleSoft to run HR reports and personnel status change notices
• Ensured required employee forms were completed accurately and processed accordingly (pension, benefits, demo, policy disclaimers, Sun Life and Manulife, payroll) while liaising with the HR Service Centre to ensure the highest standard of customer service for employees were met
• Supported the Nissan Recruiting Team when necessary with administrative, logistical and budgetary requirements as well as conducted new employee orientation sessions
• Assisted with Employment Equity Program in conjunction with the HR Manager ensuring workforce analysis were completed annually; prepared for Human Resources Development Canada audits
• Analyzed and reconciled HR budget accounts monthly; created and maintained department purchase orders while ensuring proper approval for release of requisitions
• Worked closely with Finance and inputted monthly forecasts and fiscal year budget while maintaining cost centre reporting in SAP and internal documentation processes
• Developed and maintained organizational charts
• Assisted in planning and hosting events (Holiday Lunches, Retirement Parties, Staff Events, All Employee Meetings, Take Your Kids to Work Day)
• Worked closely with employees and third party o
Excelente compañía con altos estándares de calidad y total orientación a resultados.
Nissan fue una experiencia laboral y profesional altamente satisfactoria ya que tuve la oportunidad de participar directa y activamente en el proceso de transformación de la Planta de Cuernavaca.
Esta Planta (Civac) era muy conocida dentro de la corporación y en el meio laboral mexicano como una planta sumamente conflictiva desde el punto de vista sindical.
Era el Contrato Colectivo más caro de la industria automotriz mexicana, con la tradición de pedir y obtener el salario más alto de la industria y una larga historia de huelgas.
Adicionalmente, y en gran medida por el mismo motivo, el estilo gerencial de la Planta era sumamente confrontativo y directivo, de manera que el clima laboral era muy hostil.
Conjuntamente con la Dirección Corporativa de Recursos Humanos y la Dirección General, logramos persuadir a la dirección de Planta de la necesidad de modificar el estilo, iniciando un largo y laborioso proceso de negociación permanente con el sindicato para modificar la relación laboral.
Los resultados concretos son:
1.Revertir la tendencia de otorgar los salarios más altos y de hecho eliminar algunas claúsulas del contrato colectivo, de manera que hoy ya no es el contrato más caro de la industria y ha alcanazado niveles de costo laboral competitivos dentro de la corporación.
2.Negociar Convenio de trabajadores temporales de manera que todos los trabajadores sindicalizados contratados de 2007 a la fecha inician como trabajadores temporales (por periodos de hasta 2 años)
A favorEmpresa muy exitosa con muy buen paquete de prestaciones y grandes oportunidades de aprendizaje.
• Managed a team of 5 sales representatives and was the finance manager for their deals and transactions with customers.
• Financing & leasing operations with clients.
• Working on a daily basis with lenders and banks institutions and credit analysts to get loans approved as quickly as possible and under best conditions for both the dealer and consumer.(CHASE AUTO,CHASE,WELLSFARGO,TD BANK,SANTANDER BANK,NISSAN BANK,VALLEY BANK, HONDA BANK,.
• Leasing options and payment planning and consoling.
• Managed the dealership and responsible for opening and closing
• Reporting directly to the General Manager of my teams performance and profits on a weekly basis.
• Responsible for hiring sales staff and setting quotas.
• Reviewed and analyzed the consumers activity and business rotational daily basis. Reviewed and ensured compliance in clients accounts.
Analyzed clients inventory, receivables, and payables behavior to manage getting them loans and approving money loans. Completed account reconciliations.
• Evaluated control environment and issued management reports.
• Managing Entire Finance and After Sales departments. Assisting sales team and New and Used car managers with daily operations. Settling accounting and balancing net and cost to establish dealer net margins on each and every new and used car transaction.
• Enhanced communication between manufacturing department and executive team, fostering a sense of teamwork and collaboration.
• Preparing reports—inclu
La experiencia en este trabajo fue bastante productiva, a parte de haber sido mi primer trabajo en el ámbito profesional.
El turno comenzaba con una revisión de planta para conocer la situación, actual de la maquinaria, personal a mi cargo e inventarios alcanzados por el turno anterior, después de hacer ejercicio de calentamiento se realizaba una pequeña reunión donde se exponía todo lo observado y se hacia llegar información extra, durante le turno se atendían distintas reuniones, con las distintas áreas, y una mas con los jefes de planta, trabaje de la mano de otro supervisor para nunca dejar sola la planta, y alcanzar a atender todos los compromisos. las principales actividades comprendían:
- La administración de personal, materia prima, herramental y producción diaria.
- Apoyo físico directo en planta
- Desarrollo de plan de trabajo para mejoras en 5s, debido a que estuve como líder de equipo de auto-mantenimiento, ademas de coordinar estas actividades y hacer los tramites necesario de seguridad para llevar a cabo las actividades programadas
- Observación constante del estado físico del personal a mi cargo
- Solución de problemas diarios
- Búsqueda de la mejora continua (mediante un programa de actividades en que día a día se buscaba mejorar una situación, capacitar a un persona, agilizar una operación, etc.
- Mantener las estadísticas actualizadas de inventarios para entregar de turno.
La parte mas complicada fue comenzar con un equipo de trabajo de
con
A favorFacilidades que ofrece la empresa, y gratificaciones por buen decempeño
En contraLas arduas jornadas de trabajo y el desgaste físico que esto producia
Nissan was the best company I had ever worked for... Ten years later, I am now browsing the Internet for other opportunities.
No longer do you see the Japanese diligence for quality. Today, the French owns the majority of the company and it has become evident. There are so many mangers in the plant they are literally tripping over one another while I repair the equipment.
There has been no pay raise in 7 years. Skilled labor only makes 7% more than a production employee. Contract employees (Yates, etc) make up the majority of production. By the way, Yates has better health benefits than Nissan.
To give the persona of a "Green" company they have reduced energy consumption. This is achieved with higher energy consumption by employees because the plant is hot in the summer and cold in the winter. During summer shutdown, maintenance must work in 90 degree temps because almost all A/C is turned off. Only one maintenance employee per shift is allowed to take vacation during this time.
As a maintenance technician, I have worked 7 days a week for two years. I trained new techs. As soon as they got trained they left for other jobs. Some of Nissan's Tier 1 suppliers pay their techs more money and with much less stress. The stress level is very high because of the number of cars built.
Managers were almost always hired from within. Unfortunately, now, most new managers are now from outside. The upper management coming from other US companies.
Their prof
A favorPeople are great that works there!
En contraManagement, frozen pay levels, no advancement from within.
2,0
Customer Service Representative | Irving, TX | 5 jun 2019
My expierence with Nissan
It started out as a nice place to work. If you have anything come up in your life that requires attention, don't work at Nissan. (depends on your supervisor). When I first started at Nissan it was a nice atmosphere to work, they had fun stuff going on and took us to employee days, had customer service week, a nice off site Christmas Party. They have stopped all this in the past few years and focus ONLY on getting the numbers out and adherence to schedule, if you have to leave your desk to go to the bathroom, fax something, leave for lunch late because your on call and its less than 15 minutes, this goes against your adherence. No leeway in your schedule, can't come in early to make up time if you have appt, and can't stay late either. (this depends on your supervisor I believe) I have had 8 supervisors in the 7 yrs I have worked there, managers are rotated out every year or two and supervisors about every year.
Atmosphere is very tense, and a few of the leads (under supervisor level) are unprofessional. I have heard them talk to people that are not on same level as them about other employees, show stats, and other confidential information.
I have learned a lot about the legalities of auto contracts, calculating contracts, both lease and retail, plan parameters, working with customers and solving problems, and state guidelines. We do have testing every year on finance rules and regulations, and courses on an online university we have to take.
I would advise educating
A favorrental cars for yourself and family, healthcare benefits are about the same as other companies in this industry
En contraWorklife balance, favorititsm (but that is everywhere), atmosphere
Buen lugar para aprender, mal lugar para equilibrar con la vida personal
La jornada de trabajo empezaba antes de las 07:00 horas sin horario fijo de salida. Comenzaba revisando el correo electrónico y con una junta diaria con el jefe de área; en esa junta los supervisores generales compartíamos los pendientes y las actividades programadas para el día. Dependiendo de lo programado se realizaban actividades de seguimiento, preparación de presentaciones, capacitación, auditorías, trámites para obtener recursos, etc. No había una rutina diaria, dependía de la época del año, del trimestre o del mes.
Reforcé lo aprendido en la maestría de ingeniería ambiental y aprendí más temas relacionados como son los trámites ante dependencias gubernamentales.
La tendencia era recortar gastos como en muchas otras empresas pero me quedé con la certeza de que es a expensas del tiempo de los trabajadores de confianza.
Los compañeros de trabajo en general apoyan para que todos cumplan con lo asignado pero la prioridad siempre ha sido la producción, así que no siempre era posible tener el apoyo de la gente de producción y almacenes para cumplir con lo asignado en las áreas de ambiental, seguridad y calidad.
La parte más difícil era cumplir con las asignaciones con pocos recursos y con los trámites tendientes a burocráticos para obtenerlos.
Lo que más me gustó de trabajar en Nissan fue todo el aprendizaje que obtuve. Me dio una perspectiva mayor de lo que significa la protección del ambiente desde dentro del generador de contaminantes.
A favoralto aprendizaje
En contrajornadas de trabajo muy largas para el personal de confianza
Preguntas y respuestas sobre Nissan
¿Qué preguntas te hicieron durante tu entrevista en Nissan?
Formulada el 19 feb 2018
Pocas ya me conocían anivel de trabajo , excelente experiencia malo que cerró
Respondida el 2 jul 2023
Carnets y tareas realizadas en otros trabajos
Respondida el 16 may 2022
¿Qué pasos seguiste para conseguir una entrevista en Nissan?
Formulada el 5 nov 2020
Conocido q trabajaba
Respondida el 6 oct 2022
Hacer un reconocimiento médico
Respondida el 21 jul 2022
¿Cómo describirías el ritmo de trabajo en Nissan?
Formulada el 3 ene 2018
Ricmo de cadena de línea bastante buena
Respondida el 6 oct 2022
Duro y monótono
Respondida el 13 ene 2020
¿Cuál es la política de vacaciones de Nissan? ¿Cuántos días de vacaciones tienes por año?